DIGG står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Det här dokumentet beskriver hur Min myndighetspost uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vi har inga kända brister i tillgängligheten när du är inloggad i brevlådan. Vi är medvetna om att informationssidorna på minmyndighetspost.se inte är helt tillgängliga.
Länkarna nedan leder till detaljerad information om vilka tillgänglighetsproblem du kan möta i olika användningssituationer.
Om du behöver innehåll från Min myndighetspost som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss Länk till annan webbplats..
Du kan också kontakta oss på följande sätt:
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss Länk till annan webbplats. så att vi får veta att problemet finns.
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning Länk till annan webbplats. och påtala det.
Den här webbplatsen är inte förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Otillgängliga delar beskrivs nedan.
Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.
Problem vid användning utan synförmåga
Problem vid användning med nedsatt synförmåga
Problem vid användning med nedsatt rörlighet
Problem vid användning med kognitiv nedsättning
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Min myndighetspost.
Senaste bedömningen gjordes den 24 augusti 2020.
Redogörelsen uppdaterades senast den 4 september 2020.