Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är en brevlåda för dig som bara vill ha meddelanden från myndigheter och kommuner ‑ inte från privat sektor ‑ samlat i din digitala brevlåda. Även företag som vill ta emot post från myndigheter digitalt väljer den här brevlådan.
Med brevlådan Min myndighetspost läser du din post från myndigheter och kommuner både på datorn, läsplattan och mobilen. Min myndighetspost är säker till skillnad från vanlig e-post eftersom du läser meddelanden genom att logga in med din e‑legitimation, t ex BankID. Du kan välja att bli aviserad via e‑post och sms när du får nya meddelanden.
I brevlådan kan du också välja vilka myndigheter som får skicka meddelanden digitalt till dig och vilka personer som får ta del av de meddelanden du fått.
För att skaffa en privat brevlåda behöver du ha fyllt 18 år och ha en e-legitimation. För att skaffa brevlåda till företaget krävs organisationsnummer.
Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för den myndighetsgemensamma tjänsten Mina meddelanden. Brevlådan förvaltas av Myndigheten för digital förvaltning (DIGG), Skatteverket tillhandahåller IT-drift av tjänsten.
Min myndighetspost använder xHTML‑transitional 1.0 och CSS 2.1 - 3.0. Du loggar in och signerar med hjälp av e‑legitimation. Eftersom samtliga e‑legitimationer i dagsläget kräver JavaScript, kan du inte använda tjänsten om JavaScript är avstängt i din webbläsare eller blockeras av din brandvägg.
Här kan du se vilka webbläsare som fungerar för minmyndighetspost.se. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Min myndighetspost tillåter bilagor i word-format, pdf‑format och kalenderfiler. För att öppna pdf‑filer krävs ett särskilt tilläggsprogram som du kan ladda ner gratis från internet, till exempel Adobe Reader.
Läs mer under Frågor och svar.