Logotyp: Min myndighetspost

Meny

Kontakt och hjälp

På den här sidan hittar du information om vart du kan vända dig vid olika frågor.

Varför får jag ingen avisering via e-post?

Det kan bero på att den e-postadress du angett för aviseringar är inställd på att automatiskt vidarebefordra till en annan e-postadress. Vi har infört en säkerhetsfunktion - DMARC (Domain-based-Message Authentication, Reporting and Conformance) för att öka säkerheten ytterligare och förhindra dataintrång och andra bedrägerier. Denna funktion tillåter inte automatisk vidarebefordran av våra e-postaviseringar.

Kontrollera därför att den adress du angett inte vidarebefordrar till en annan adress.

Har du frågor om innehållet i ditt meddelande?

Har du frågor om ditt meddelande ska du kontakta den myndighet eller offentliga aktör som skickat meddelandet till dig. Varje myndighet ansvarar för sina ärenden och meddelanden som de skickar till dig.

Har du frågor om din e-legitimation?

Har du frågor om din e-legitimation ska du kontakta utgivaren av e-legitimationen.

Här hittar du kontaktuppgifter till de som ger ut e-legitimationen:

Vanliga frågor och svar

Varför får jag ingen avisering via e-post?

Det kan bero på att den e-postadress du angett för aviseringar är inställd på att automatiskt vidarebefordra till en annan e-postadress. Vi har infört en säkerhetsfunktion - DMARC (Domain-based-Message Authentication, Reporting and Conformance) för att öka säkerheten ytterligare och förhindra dataintrång och andra bedrägerier. Denna funktion tillåter inte automatisk vidarebefordran av våra e-postaviseringar.Kontrollera därför att den adress du angett inte vidarebefordrar till en annan adress.

Jag får felmeddelande, hur gör jag för att logga in?

  • Rensa all tidigare historik och kakor (cookies) i din webbläsare. När du rensat historiken så se till att du står på någon annan sida än just Min myndighetspost.
  • Byt till en annan webbläsare.
  • Logga in på en annan enhet.
  • Slå av wifi om du är ansluten till det och använd ett mobilt nät.

Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?

Det är bara du själv som kan ändra kontaktuppgifterna som finns i din brevlåda. Du hittar funktionen under Inställningar -> Kontaktuppgifter för aviseringar.

Lägg till de nya uppgifterna och bekräfta ändringen för att de ska börja gälla. Det gör du genom att skriva in koden som skickas till den nya kontaktuppgiften du lagt till. När detta är gjort kan du ta bort den gamla kontaktuppgiften.

Varför får jag avisering via e-post och SMS även om jag inte har någon brevlåda?

Det kan bero på att du tidigare själv knutit dina kontaktuppgifter till den brevlådan. Någon annan kan också med din tillåtelse knyta din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer till sin brevlåda. Detta har du i så fall godkänt.

Vill du inte längre få meddelanden och aviseringar måste du först logga in med din e-legitimation för att komma till sidan Avanmäl kontaktuppgifter.

På sidan måste du ange:

  • E-post/mobiltelefonnummer dit du fått avisering eller meddelande.
  • Person-/Organisationsnummer för aktuell brevlåda.

Du måste alltså veta vilken brevlåda det gäller.

Klicka här för att logga in och avanmäla: Avanmäl kontaktuppgift Länk till annan webbplats.


Fler frågor och svar och teknisk hjälp:

Här hittar du fler frågor och svar

Här hittar du teknisk hjälp med lösningar på några problem som kan uppstå

Har du frågor om din digitala brevlåda?

Har du frågor, synpunkter eller problem med den digitala brevlådan Min myndighetspost kan du ringa eller skicka ett meddelande till oss på Digg – Myndigheten för digital förvaltning. Det är vi som har hand om Min myndighetspost. Har du frågor om ditt meddelande ska du kontakta den myndighet eller offentliga aktör som skickat meddelandet till dig.

Telefonnummer: 0771 - 11 44 00

Öppet måndag-fredag kl. 9–12.
I samband med helgdagar kan vi ha ändrade öppettider.

Skicka ett meddelande till Min myndighetspost

Hjälp oss att bli bättre

Har du synpunkter eller förslag till hur vi kan göra Min myndighetspost bättre?

Skicka synpunkter eller förslag